dinsdag 6 september 2011

Greenland Amandelmelk en Lotus douchegel.

Tegenwoordig kan je mij onder de douche betrappen met deze douchegel van Greenland.



Ik had me destijds door deze aankoop laten verleiden doordat ik eerder een heerlijke scrub had van het merk met granaatappel.

En de sobere maar stijlvolle fles sprak me ook wel aan.

In tegenstelling tot de scrub die ik eerder had gekocht draagt deze douchegel geen Ecocert label. Best jammer, want 'green' land straalt iets natuurlijk uit wat niet in al hun producten waargemaakt wordt. Ik had echt gedacht dat AL hun producten biologisch verantwoord waren.

Zo bevat deze douchegel bijvoorbeeld SLS, een uiterst goedkope reiniger voor een toch niet zo goedkoop product. Je telt namelijk 7,95 euro neer voor 250 ml.

Voor een biologisch product zie ik die prijs wel zitten, maar voor iets zonder Ecocert label en met SLS als één van de hoofdingrediënten? No thanks.

Gelukkig zit er wel nog  Lotus extract in, en extracten van amandelpitten.

Op zich is de douchegel niet slecht. Hij ruikt lekker, een mengeling die doet denken aan rijst en bloemen. De geur blijft wel niet hangen na de douchebeurt, maar op zich vind ik dat niet erg.

Hij droogt de huid niet opvallend uit, ondanks de SLS.

Conclusie: het is geen echte hoogvlieger, maar ook geen echte afrader. De prijs/kwaliteit is twijfelachtig, maar niet schandalig ofzo.




3 opmerkingen:

  1. Door je review te hebben gelezen, heb ik zo mijn twijfls over dit product! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem6/9/11

    Die ruikt zo lekker, maar ik dacht ook dat ze biologisch verantwoord waren.
    hmm...
    Xx Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De geur lijkt me wel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.