vrijdag 22 juli 2011

NYX - Tango With Bronzer - When Leopard Gets A Tan

NYX is een Amerikaans merk opgericht door Toni Ko. 

Hmmm ..

Ok, ik wou wat schrijven over het merk zelf en dan over gaan tot de review, maar eerlijk gezegd ' Who gives a damn' in welk jaar het is opgericht! Laat ik maar meteen overgaan naar de bronzer waar deze post om draait. ( Sorry Toni).
De bronzer is echt gewoon een plaatje om naar te kijken.




De mix van beige, bruin en roze geeft een heel natuurlijke bruintint met een roze glow. Een heel fijne kleur die je teint net die boost geeft die je nodig hebt als je nog niet de tijd hebt gehad een zomerkleurtje te krijgen.


De naam ' When Leopard Gets a Tan' hoef ik zeker niet meer te verklaren?
( Voor de tragere zielen onder ons: de print is die van een luipaard en dat is leopard in het Engels :p)
Wat me wel stoort zijn de sporadisch vrij grote glitters die erin verwerkt zitten.
Ik kocht een bronzer, geen kit om me te verkleden als discobal, dankuwel merci.
Ok, ze zijn niet overvloedig aanwezig, maar toch.



Wat handig is: de verpakking bevat een spiegeltje.




Wat ook handig is: onder de bronzer zelf zit een 'verborgen luikje' met een borstelte om de bronzer aan te brengen.

Jammergenoeg is dat borsteltje van vrij crappy kwaliteit. Het voelt vrij stekelig aan en ik heb de indruk dat het ook vrij snel haren zal verliezen.

De bronzer zelf geeft niet zoveel pigment af, wat best positief is voor een bronzer, niets zo erg als een overload aan bruin op je gezicht, het moet er natuurlijk blijven uitzien.

Wat wel jammer is vind ik de textuur van de bronzer, wanneer je er met je borstel overheen gaat merk je dat het geen fijn poeder is, het poeder dat loskomt valt hier en daar zelf uiteen in 'brokken'.

Misschien heb ik dit gevoel om dat ik het gewend ben met een bronzer van MAC te werken? 

Ik ben in ieder geval niet 100% overtuigd van de kwaliteit.

Het is niet slecht, dat niet, maar voor 14,95 euro mocht het wel wat meer zijn.
Ik vind de kwaliteit vergelijkbaar met merken als Catrice, maar die koop je voor 1/3 van de prijs.

Kortom: als je een echt goede bronzer wil met een heel fijne, niet 'chunky' textuur kan ik nog steeds die van MAC aanraden. Kost 22 euro, dat wel. Maar liever 22 euro aan iets goed, dan 15 euro aan iets half 'n half uitgeven toch? 

6 opmerkingen:

  1. het printje is leuk, maar voor 15 euro wil je inderdaad wel écht een goed product

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, je vertelt het allemaal zo grappig en vlot! LIKE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er in ieder geval erg mooi uit, jammer dat ie toch niet 100% meevalt!

    BeantwoordenVerwijderen

Geef gerust je mening!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.